torsdag, juni 28, 2007

Igår var sotarna här.
Den ena fixar och donar i köket och den andra ska kolla ventilen i min klädkammare. Efter ett tag hör man knackaningar och: "Rickard...? Rickard...?" från klädkammaren. Sotaren är instängd och kommer inte ut... Men Rickard klarade biffen genom att öppna dörren från utsidan. Hur sjutton gick det till? Dörren öppnas inte från insidan men från utsidan... I ett svagt ögonblick när mr. T sover är jag i tanken på väg in i klädkammaren och stänger om mig. Som tur är gjorde jag inte det. När F kommer hem berättar jag vad som hänt och kliver in i klädkammaren och stänger dörren. När jag ska öppna den igen händer ingenting. F försöker från utsidan, men ingenting händer. F lugnt: "Släpp handtaget". Jag i panik: "Jag håller inte i handtaget!". Efter 30 ek som kändes som en vecka och där jag hann tänka ut hur mr. T ska få mat de kommande timmarna får F upp dörren. Aldrig nånsin att jag går in i klädkammaren (ens med öppen dörr) när jag är ensam hemma innan bovärden varit här och fixat det där...

Inga kommentarer: