måndag, oktober 16, 2006

Veckan som gått...

Söndag
Vaknade sent.
Åt långfrulle och lyssnade på Svensktoppen :)
Finn tog med svärmor på en 4hjulingstur ,
Sen packade vi ihop och begav oss hemåt.
Ett snabbstopp på Biltema hann vi med.
Kom ut flera hundra kronor fattigare,
men inte med ngt av det vi skulle ha…

På kvällen åkte vi till mammsen & åt hembakta bullar. *mums*

Kollade på Nacho Libre…. Väldigt speciell film.
Skrattade så att jag grät i vissa scener.
Peter Stormare är den störste!

Somnade tidigt.

Lördag
Hjälp jag läcker!
Kroppen är en märklig varelse...
Jag vaknade av att Finn pekade på mig och sa skrattande:
"Haha vad har du där?!"
Det visade sig att min kropp funkar som den ska
och har börjat producera bröstmjölk så smått.
Hade hört att det skulle vara neongrönt,
men det kan jag intyga att det INTE var...

På eftermiddagen åkte jag, Finn och lillebror in till stan
för att handla & möta upp svärmor som kom upp med bussen.
När vi plockat upp henne blev det 50tals kondis.
Det kändes verkligen som om tiden stått still.
Sånna ställen finns inte i sthlm.
Här är det "Caféer" med Cappuccino & Biscotti.
Där är det kondis, bryggkaffe & Napoleonbakelse,
alternativt Dammsugare.

När vi kom hem till huset var det svampplockning för hela slanten.
Hundarna var ju inte direkt några svampsökare.
De ville mest attackera svampen.
Jag hittade de 2 första kantarellerna :D
men Finn hittade en hel kantarellfarm.
Det gick knappt att slita honom därifrån när vi plockat i 1 ½ h.
Rensningen skedde i strålande sol ute på gräsmattan,
jag kan tänka mig värre saker :)

Till middag åt vi Fisksoppa med egengjord Chiliaioli
(inte lillebror, han fick Cavapcici & potatismos. Curlingsyster?)
Spela Uno & leka I Spy kan man roa sig med länge, gammal som ung.

Fredag
Öppnade idag igen. Jobba jobba jobba.
När Finn kom hem packade vi in oss, packningen & katten i lilla Lisa
och begav oss ut på den stora vägen till landet.
Först upp till pappsen & lillbror för en fika och vattenpåfyllning.
Sen ner till vårt lilla torp.
Ååååh, vad längesen det kändes som.
Katten sprang runt & luktade överallt.
Se upp alla möss! Aslan is on the move!
Somnade gott som man alltid gör där.

Torsdag
Jobbade öppning.
När Finn kom hem åkte vi och köpte mammas julklapp till oss.
Håll i dig nu Christin...
En tvättmaskin ger hon oss. Tjihoooo!
Skönt att slippa släpa all tvätt+bebisen upp och ner till tvättstugan.

Onsdag
Fick jätteont i magen på tuben till jobbet...
Jobbade i 2 timmar sen pallade jag inte längre.
Ont i magen och kallsvettig gick jag hem &
la mig i sängen och sov i över 3 timmar...
Låg kvar och glodde på lite Simpsons avsnitt.

När jag hade fått vila gick det över som tur var.
Riktigt läskigt när det gäller magen.
Kände inga sparkar under dagen heller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken present!! Nu kan jag sova lugnt på nätterna utan att ligga och fundera... :) Ha det bäst!!