fredag, januari 19, 2007

En vecka närmare bebis…

I lördags gick vi upp tidigt för att hämta svägerskan i Bromma & svärmor på Arlanda. Kärt återseende efter fem veckor i Indien (inte alls avis!). Hem till svärmor för frulle (jag hade bakat gluten- & laktosfrittbröd *mums*) och presentutdelning. Massa silversmycken & och tyger : )

Efter frukosten bar det av hem till storkusin & Lill-Simon för fika.
Finn fick än en gång öva sig på att hålla skrikande bebis,
men han avstod från att studera blöjbytet :P

Middagen intogs hemma hos far & lillebror. TACOS! *mums*
Lillebror hade gjort guacamole till min ära. Sötnos!

Söndagen spenderade vi i morgonrock smårensandes hemma.
Skönt att bara låta tiden gå…

Måndagsmorgon var det dags för läkarbesök.
Kom därifrån med stark salva, starka piller & sjukskrivning på halvtid.
Läkaren tog en maaassa prover på mig (som visade sig vara helt normala). Så nu jobbar jag 4 h/dag och på kontoret. Riktigt skönt!

I onsdags tog vi med oss svärmor ut i förorten. En dansgrupp från Göteborg gästspelade på Stadsteatern i Skärholmen. Riktigt bra! Cinderella – i skuggan av skon hette den.

Igår var jag på Ikea med chefen. För min del blev det lite sytråd, 2 fleecefiltar & några förvaringsboxar. Men till jobbet handlade vi desto mer… Många tusenlappar minus och fulla påsar blev det. Alltid kul att handla när någon annan betalar!

Idag har vi varit hos vår nya barnmorska Carin. Vilken skillnad. Den gamla bm kunde inte känna hur bebisen låg när jag var där i förra veckan, ”Du är ju inte så långt gången, bebisen är ju fortfarande så liten”. Håller inte riktigt med, det är 5 veckor kvar till beräknad förlossning!! Den nya bm kände ena foten utan problem. Så skönt att tanten har gått i pension. Efter bm besöket fick vi se en film om förlossningen. Intressant, men gav inte så mycket.

När filmen var slut tog vi en promenad till konditori Santa Fe och köpte med oss en gigantisk Wienersemla som vi mumsade på när vi kom hem… Myyyysigt som 17.

Ikväll är det filmmys & kycklingmiddag.

Dagens citat:
”Med näsan doppad i choklad luktar allting gott”

Inga kommentarer: