fredag, januari 12, 2007

Årets låt alla kategorier hittintills är helt klart
Göran Fristorp - Ensamhetens hav.
Kan lyssna på den hur många ggr som helst.

Johan Brisingers egna ord om Underbara älskade:
Jag tror på livet. Jag tror på människans förmåga,
att trots sorg och tragedier och mot alla odds,
att hon kan resa sig och gå vidare.

Jag vill våga beröra. Jag vill låta publiken dyka ned
i ett mikrokosmos och berätta den lilla berättelsen,
som egentligen talar om de stora, väsentliga frågorna.
Om kärlek och förtvivlan,
om hopplösheten men möjligheten till försoning.
Det har varit min uppriktiga ambition med den här filmen.

Förluster och personliga tragedier är en del av varje människas liv.
Vi måste lära oss att leva med dem på ett eller annat sätt,
annars går vi under.
Sorgen har en läkande kraft och den som inte kan sörja
kan heller inte känna glädje.
Någon klok person lär ha sagt:
Sorgen är glädjens moder.

Underbara älskade är min hyllning till livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du sett Underbara älskade? Isåfall, vad tyckte du? Kram